Coronamaatregelen

De coronapandemie houdt ons helaas nog in z’n greep. Dat betekent dat we onze werking nog steeds afstemmen op de geldende maatregelen. Dat doen we in het belang van ieders gezondheid.

Wat betekent dit?

  • De deuren van ons gebouw blijven voorlopig gesloten. Je kan ons contacteren via telefoon of e-mail.
  • Vanaf 8 mei kunnen groepsactiviteiten of zittende publieksactiviteiten buiten opnieuw doorgaan. Avansa en haar partners baseren zich voor de organisatie hiervan op de coronagids voor het sociaal-cultureel volwassenenwerk. Bij de praktische info van elke activiteit, vermelden we steeds expliciet de geldende maatregelen.
  • Voorlopig gaan er geen ‘binnen-activiteiten’ door in het gebouw van Avansa. Blijf je graag op de hoogte over de opstart van ons activiteitenseizoen in september? Schrijf je in op onze nieuwsbrief, volg mee via sociale media en abonneer je op ons magazine.
  • Indien we samen met (een) partner(s) op een externe locatie een ‘binnen-activiteit’ organiseren, verwijzen we door naar de communicatiekanalen van de partner in kwestie voor de specifieke afspraken en maatregelen.

Hieronder antwoorden we op enkele veelgestelde vragen. Is er toch iets niet duidelijk? Aarzel niet om ons te contacteren. We helpen je graag verder!

Veelgestelde coronavragen

  • Ik twijfel of mijn activiteit doorgaat of niet. Wat moet ik doen?

    Je herkent geannuleerde activiteiten op onze website aan de term 'afgelast' in de titel.

    Als we een activiteit annuleren, verwittigen we je via e-mail. Lukt het niet via mail, dan proberen we je telefonisch te bereiken.

  • Krijg ik mijn cursusgeld terugbetaald wanneer Avansa een activiteit annuleert?

    Ja, we betalen je cursusgeld zo snel mogelijk terug. De verwerking kan enige tijd in beslag nemen. Bedankt dus voor jouw geduld!

  • Schakelt Avansa bij een annulering door corona automatisch over naar een online-activiteit?

    Bij een annulering bekijken we in samenspraak met de lesgever (en partner) of het haalbaar is om de vorming online aan te bieden. Wanneer het gaat om een omschakeling van 'live' naar 'online' bevragen we je als deelnemer over je deelname. Je bent uiteraard niet verplicht om de online versie van de activiteit bij te wonen.

  • Hoe herken ik het online vormingsaanbod op de website?

    Op de activiteitenpagina kan je onder ‘Meer Opties’ filteren op ‘Online activiteiten’. Er staat ook telkens 'online' in de activiteitentegel.

  • Hoe weet ik met welke tool de online activiteit doorgaat?

    Bij elke activiteit vind je onder ‘praktische info’ meer info over de online tool die we gebruiken. Je ontvangt uiterlijk de dag voor de start van een activiteit een e-mail met deelnemerslink.