Veelgestelde Vragen

Hieronder antwoorden we op enkele veelgestelde vragen over inschrijven, (online)betalen, de impact van corona op onze werking en online activiteiten. Heb je toch nog één vraag? Aarzel niet om ons te contacteren! We helpen je graag verder.

Inschrijven en Betalen

  • Hoe kan ik inschrijven voor een activiteit?

    Inschrijven kan via de activiteitenpagina op deze website. Gebruik de filters om activiteiten te zoeken per deelregio of type. Wanneer je een activiteit open klikt, kan je inschrijven via de inschrijfknop.

    Ben je nog niet op weg met online inschrijven? Contacteer ons en we helpen je graag verder via e-mail of telefoon.

  • Hoe kan ik betalen voor een activiteit?

    Sinds februari 2020 kan je jouw inschrijving meteen online betalen. Op die manier is jouw inschrijving meteen bevestigd en ben je zeker van jouw plek. Kies tijdens het online inschrijvingsproces voor de optie 'online betalen'.

    Betaal je liever niet meteen online? Kies tijdens het online inschrijvingsproces voor de optie 'betalen via overschrijving'. Wie kiest voor een betaling via overschrijving, krijgt via e-mail een verzoek tot betaling en de nodige betalingsinformatie (rekeningnummer, gestructureerde mededeling). We verwachten jouw betaling binnen de 14 dagen. Anders annuleren we jouw inschrijving.

    Wie via e-mail of telefonisch inschrijft, krijgt een automatische e-mail met verzoek tot betaling op het e-mailadres dat bij ons geregistreerd staat.

    Opgelet: we aanvaarden enkel deelnemers waarvan het inschrijvingsgeld bij de start van de activiteit ontvangen hebben. Bedankt voor je begrip!

  • Kan ik betalen met de Mechelse Koekoek?

    De Mechelse Koekoek is een gemeenschapsmunt die mensen en organisaties wil stimuleren om samen te werken. Je kan betalen met deze munt voor activiteiten die bij Avansa regio Mechelen doorgaan. Klik hier voor meer info over de munt en een overzicht van de activiteiten die je met de Koekoek kan betalen.

  • Heb ik recht op korting?

    Omdat we iedereen de kans willen geven deel te nemen aan onze vormingen en projecten, hanteren we naast een standaardtarief een Uitzonderingstarief of een UiTPAS met kansentarief. Wie komt in aanmerking?

    • Deelnemers met recht op verhoogde tegemoetkoming (Uitzonderingstarief)

    Om te zien of jij recht hebt op verhoogde tegemoetkoming, kan je op deze website terecht.

    • Deelnemers met een UiTPAS met kansentarief uit Mechelen

    Woon je in Mechelen en heb je recht op een verhoogde tegemoetkoming? Dan krijg je een gratis UiTPAS met kansentarief. Met deze UiTPAS kan je tegen sterk verminderde prijzen terecht bij verschillende Mechelse cultuurpartners. Lees meer over de UiTPAS met kansentarief via de website van UiT in Mechelen.

    • Deelnemers met een UiTPAS met kansentarief uit Nijlen

    Ook inwoners van Nijlen die recht hebben op een verhoogde tegemoetkoming, krijgen korting bij Avansa. Lees meer over deze UiTPAS via de website van UiTPAS Nijlen.

  • Hoe kan ik mijn recht op korting aangeven?

    Bezorg ons bij je inschrijving jouw UiTPAS nummer of een attest van verhoogde tegemoetkoming. Dit kan bij het opmerkingenveld, maar ook telefonisch of via e-mail.

  • Wat gebeurt er als ik mijn inschrijving annuleer?

    Bedankt om ons te verwittigen wanneer je toch niet kan deelnemen aan de activiteit waarvoor je inschreef.

    • Als je 10 werkdagen of meer voor de start van een activiteit annuleert, betalen we je inschrijvingsgeld terug.
    • Als je tussen de 10 en de 3 werkdagen voor de start annuleert, rekenen we een deelnameprijs van € 6 aan.
    • Als je minder dan 3 werkdagen voor de start annuleert, kunnen we je inschrijvingsgeld niet terugbetalen.
  • Wat gebeurt er als Avansa een activiteit annuleert?

    Als Avansa een activiteit annuleert, betalen we jouw inschrijvingsgeld terug.

Online betalen

  • Waarom heb ik een account nodig om in te schrijven via de website?

    Via onze website kan je jouw inschrijving meteen online betalen. Om de inschrijvingsinfo te linken aan jouw persoon is het nodig dat je een account aanmaakt. Dat doe je door je éénmalig te registreren. Je bezorgt ons enkele basisgegevens waarmee je nadien telkens aanmeldt. De mogelijkheid om je aan te melden of te registreren verschijnt automatisch wanneer je wil inschrijven via de website.

  • Wanneer ik me aanmeld om in te schrijven, wordt mijn wachtwoord niet herkend. Als ik een nieuw wachtwoord aanvraag, krijg ik geen e-mail toegestuurd. Hoe kan dit?

    De kans is groot dat je nog geen account bij ons hebt. Als het de eerste keer is sinds februari 2020 dat je wil inschrijven via de website, moet je een account aanmaken door je te registreren. Ben je niet zeker of je een account hebt? Contacteer ons.

Veelgestelde coronavragen

  • Ik twijfel of mijn activiteit doorgaat of niet. Wat moet ik doen?

    Je herkent geannuleerde activiteiten op onze website aan de term 'afgelast' in de titel.

    Als we een activiteit annuleren, verwittigen we je via e-mail. Lukt het niet via mail, dan proberen we je telefonisch te bereiken.

  • Krijg ik mijn cursusgeld terugbetaald wanneer Avansa een activiteit annuleert?

    Ja, we betalen je cursusgeld zo snel mogelijk terug. De verwerking kan enige tijd in beslag nemen. Bedankt dus voor jouw geduld!

  • Schakelt Avansa bij een annulering door corona automatisch over naar een online-activiteit?

    Bij een annulering bekijken we in samenspraak met de lesgever (en partner) of het haalbaar is om de vorming online aan te bieden. Wanneer het gaat om een omschakeling van 'live' naar 'online' bevragen we je als deelnemer over je deelname. Je bent uiteraard niet verplicht om de online versie van de activiteit bij te wonen.

Online activiteiten

  • Hoe herken ik het online vormingsaanbod op de website?

    Op de activiteitenpagina kan je onder ‘Meer Opties’ filteren op ‘Online activiteiten’. Er staat ook telkens 'online' in de activiteitentegel.

  • Hoe weet ik met welke tool de online activiteit doorgaat?

    Bij elke activiteit vind je onder ‘praktische info’ meer info over de online tool die we gebruiken. Je ontvangt uiterlijk de dag voor de start van een activiteit een e-mail met deelnemerslink.

Communicatie

  • Waar vind ik het logo van Avansa?

    Via deze link kan je ons logo downloaden in verschillende bestandsformaten en voor gebruik op een witte of gekleurde achtergrond. Wens je het logo te gebruiken in een andere kleur dan het standaardblauw? Neem contact op met Liesbeth, onze communicatieverantwoordelijke.